Kedves Olvasó!

Mivel Szigliget a továbbiakban szinte korlátozás nélkül látogatható, ezért a „Szigliget az otthonodban” elnevezésű kezdeményezésünket a továbbiakban szüneteltetjük.
Először is szeretnék köszönetet mondani mindazoknak, akik írásaikkal segítették munkánkat. Ugyancsak köszönöm az olvasók pozitív visszajelzéseit. Ebben a koronavírusos időszakban jó volt érezni, hogy nagyon sokan szeretik Szigligetet, és sokak számára fontos a település jelene-jövője.
Visszatekintve az elmúlt hónapokra, meg kell állapítanom, hogy nehéz időszak áll mögöttünk.
Bár még nem vagyunk túl a koronavírusos időszakon, de mégis fontos, hogy készüljön egy összegzés. Egyértelműen megállapítható, hogy Szigligeten eddig nem került kórházba koronavírusos beteg, és a betegségből kifolyólag nem történt halálozás. Ezt én mindenképpen pozitívumként élem meg. Annál is inkább, mivel mi, a nyaralótulajdonosok számára mindig is nyitottak voltunk. Szabályozásainkkal nem korlátoztuk az itt tartózkodásukat. Ez komoly veszélyekkel járt, hisz a tulajdonosok nagyrésze a legfertőzöttebb Budapestről érkezett. Ez nagyon nehéz, de fontos döntés volt. Szigliget lakosságának nagy része a veszélyeztetett korosztályba tartozik. Ezeknek a lakosoknak a védelme alapját jelentette, jelenti az óvintézkedéseinknek.
A vidék vonatkozásában kormányzati szinten komolyan enyhítették a szabályozásokat, ezért szinte értelmetlenné vált bizonyos helyi korlátozások megtartása. Ennek értelmében a strand, a kikötő látogatható, a játszótereket, sportpályákat használhatják a gyerekek, sportolni vágyók. Viszont továbbra is kérjük a másfél méter betartását az emberektől!
Annak ellenére, hogy jelenleg a strand szabadstrandként működik, mégis este 20 órától délelőtt 9 óráig zárva tart. A nyitva tartás ideje alatt folyamatosan fertőtlenítjük a vizesblokkokat, játszóteret, padokat.
Arról, hogy mikortól lesz fizetős a strand, és milyen feltételekkel tudunk kinyitni, a későbbiekben tájékoztatom Önöket.

Szigliget, 2020. május 19. 8:05

Balassa Balázs
polgármester

Búcsúzunk

Több mint egy hónapja kezdődött cikksorozatunk, ez a 34. írás.
Egyre kevesebb a korlátozás, lassan visszarendeződik életünk. Szigliget nyitja kapuit, újból érkezhetnek vendégek hozzánk.
Bízom benne, hogy ezek az írások az elmúlt, nehéz időszakban egy kis segítséget, reményt nyújtottak a bezártság, a bizonytalanság elviseléséhez. Megerősítettek bennünket abban, hogy egyszer csak vége lesz, és addig is, amíg túl leszünk rajta, forduljunk egy kicsit befelé, tekintsünk kicsit magunkba és szűkebb környezetünk, közösségünk felé. Lássuk meg településünk szépségeit, változásait, pillantsunk be a fejlesztésekbe, nézzük meg, hogy a helyiek hogyan készülnek a járvány végére, a nyári szezonra. Hogyan boldogul az iskola, a szülők, a gyerekek, milyen nehézségekkel, örömökkel találkoznak nap mint nap az itt élők. Hogyan tudunk egymásnak segíteni, Hogyan vészelhetjük át a nehezebb időszakokat. Megismerhettünk új terveket és tervezőket, belepillanthattunk múltunkba, találkozhattunk a jelenben zajló munkálatokkal, láthattuk a jövőbeli elképzeléseket.
Amikor ezt a feladatot kaptam, hogy minden nap jelenjen meg egy cikk a járvány idején, bevallom őszintén kicsit megijedtem. Nem tudtam elképzelni, miről tudok majd írni minden nap, esetleg hónapokon keresztül. De ahogy elkezdtem gyűjteni az anyagokat, nagyon sok segítséget kaptam. Sorban érkeztek a segítők, ki egy ötlettel, ki cikkel, ki fényképpel támogatta munkámat.
Engem ez az időszak arra tanított, hogy megálljak egy kicsit az állandó rohanásban, és magamba nézzek. Átgondoljam, hogy mi a fontos, és mi az, ami kevésbé számít. Észre vegyem, hogy én miben tudok segíteni, és ha kell, én is tudjak segítséget kérni másoktól. A család, és a közösség ereje a legnehezebb időszakon is át tud bennünket segíteni.

Búcsúzóul mindenkinek nyugodt, szép nyarat kívánok!

Fotók: Vértesi Eszter

Szigliget, 2020. május 18. 8:05

Király Nikolett

A kis ho-ho-horgász Szigligeten

Minden évben nagyon várom, hogy vége legyen a télnek és melegedjen az idő. Bár korcsolyázni imádok, és szinte minden nap lemegyek a szigligeti pályára, a legkedvesebb hobbim mégis csak a pecázás. Kora tavasszal már mindig figyeljük az időjárást, hogyan melegszik a víz. Sajnos a járvány miatt itthon kellett maradnunk, egyre jobban hiányoztak az iskolai barátok és a különböző programok. Nagyon örültem mikor megtudtam, hogy pecázni lehet, és alig vártam, hogy a tanulás után mehessünk. Egyre több csónakos jelent meg a vízen, akik általában a süllő miatt mennek, de a stégeken is ott álltak a horgászok és szerencsére korlátozott számban a mólót is lehetett használni.

Körülbelül 4 éves lehettem, mikor apukám először elvitt magával. Azóta már sokfelé horgásztam (Faddi-Duna, Tisza-tó, Körös-torok) de legjobban itthon, a Balatonon szeretek. Fogtam már csukát, harcsát, balint, pontyot és sok keszeget.

A nagypapám főzi a világ legfinomabb halászlevét. Ő Faddon született, ezért mi ezt házi tésztával esszük, ahogy Tolna megyében szokták. A korábbi szigligeti halászléfőző versenyen dobogós helyen végzett, ott én is segítettem neki. Az én fogásaim általában mind így végzik, kivéve a harcsát, abból isteni paprikást főzött apukám.

Fontos figyelni a Balatonon érvényben lévő méretkorlátozásokat és tilalmi időszakokat. Például a ponty ívása néha már április végén elkezdődik, de a fő ívási időszak május-júniusra esik. Ilyenkor tilos ezt a halat kifogni és hazavinni!

Nagyon remélem, hogy idén nekem is sikerül egy süllőt fognom, hiszen ez a hal még hiányzik a gyűjteményemből.

Addig is görbüljön a bot és merüljön az úszó!

Szigliget, 2020. május 17. 8:05

Takács Soma 9 éves tanuló

Maradj otthon és pétanque-ozz!

A Balaton Sportegyesület Pétanque Szakosztálya június 15.-19. között rendezte volna meg Közép-Európa legnagyobb pétanque maratonját és edzőtáborát, a Szigliget Pétanque Fesztivált. Az eseményre több kontinensről érkeztek volna versenyzők, nemzeti válogatott csapatok, és mintegy 10 világbajnok sportoló is jelezte részvételét.
A jelenlegi egészségügyi helyzetben a klub törölte az idei rendezvényt.
Pillanatnyilag nagyon sok bizonytalanságot érzünk a világjárvánnyal kapcsolatban, és óvatosak vagyunk a tervezéssel. Legfontosabb számunkra a védelem, ezért edzéseinket is csak kiscsoportos formában indítottuk újra.

A BSE pétanque élete 2017. év tavaszán kezdődött. Folyamatos fejlődésünk eredménye, hogy ebben az évben már (és csak!) klubunk fiataljai alkotják az ifjúsági női (4fő) és férfi (4fő) nemzeti válogatottat, egyszóval mi képviseljük hazánkat az év végi Európa-bajnokságon. A női mezőnyben szintén esélyesek vagyunk a válogatottságra, ez majd az őszi Országos Bajnokságokon dől el.

A szigligeti pétanque klub versenyeire az elmúlt 3 évben 20 ország játékosai látogattak el, ezzel világszerte mi vagyunk a legismertebb magyar pétanque klub.
Folyamatosan növekvő hazai népszerűségünket pedig mi sem bizonyítja jobban, mint hogy Rakonczai Imre előadóművész is hozzánk jött el tanácsért. A népszerű zongorista nemrégiben ismerkedett meg a játékkal külföldön, és olyannyira megtetszett neki a petanque, hogy saját pályát épít balatoni nyaralója kertjében. A napokban meglátogatta edzésünket is, megnézte pályáinkat, megismertettük a játékszabályokkal és technikai/taktikai trükkökre tanítottuk. A világjárvány végeztével és akkor, amikor már teljes biztonsággal nyithatjuk újra versenyeinket, ő is résztvevője lesz rendezvényiknek, barátaival. Az sem kizárt, hogy leigazol klubunkba!
Addig otthon gyakorol, ahogy most mindannyian tesszük.

Szigliget, 2020. május 16. 7:05

Havasi Rita

Megújult a Paprika Vendéglő

Magyar vendéglő, igazi magyar házias ízekkel, bárkinek, aki szereti a családias környezetet. Ezzel a szlogennel készültünk a tavaszi nyitásra, telis-tele tervekkel, régi és új alkalmazottakkal, újragondolt ételekkel, amikor egyik napról a másikra az addig távoli, jelentéktelennek tűnő fenyegetés a Paprika Vendéglő ajtaján is bekopogtatott. Az alkalmazottainkat és a vezetést is váratlanul érte az új helyzet, de azonnal megértettük, hogy a veszély sokkal komolyabb annál, minthogy félvállról vegyük, így már akkor zárva tartottunk, mikor még hatóságilag nem is lett volna kötelező. Fájdalmas döntés volt, gazdasági szempontból pedig egyenesen katasztrofális, hiszen nem akartuk elbocsájtani az alkalmazottakat, akik szintén várták már a tavaszi nyitást. Ételkiszállítással igyekeztünk pótolni a kieső bevételt, ez azonban meglehetősen döcögősnek bizonyult, hiszen a felvásárlási láznak köszönhetően az emberek hetekre előre bespájzoltak tetemes mennyiségű tartós élelmiszert, így a rendelési kedv is jelentősen elmaradt a számításainktól. A bevétel csupán a töredéke volt a megszokottnak, így próbáltuk a felszabaduló időnket hasznosan eltölteni, ennek eredményeként megújult éttermünk terasza és kerthelyisége, valamint a konyhát is alapos felújításnak vetettük alá. Eközben a menüs rendszerünket is egyre többen ismerték meg és vették igénybe, így bár lassabban, de újra beindult az élet kis vendéglőnk falai között. A jövőre nézve sok tervünk van, bízunk benne, hogy a járvány rávilágított arra, hogy milyen fontos magyarként a magyar termékek fogyasztása és a magyar vállalkozások támogatása.

Szeretettel várunk minden kedves régi és új vendégünket immár éttermünk megszépült teraszán!

Szigliget, 2020. május 15. 7:30

Kiss Jennifer
Silver Kiss Kft.

DMC Firewall is a Joomla Security extension!