Szervezeti struktúra

Szervezeti egységek

Szigligeti Közös Önkormányzati Hivatal székhely település Szigliget
Szigligeti Közös Önkormányzati Hivatal Badacsonytördemici Kirendeltsége
Szigligeti Közös Önkormányzati Hivatal Nemesgulácsi Kirendeltsége

Hivatal létszáma 20 fő

1 fő jegyző
1 fő aljegyző
6 fő anyakönyvvezető, általános igazgatási, szociális és gyermekvédelmi, kereskedelmi, titkársági ügyintéző
2 fő műszaki ügyintéző
3 fő adóügyi ügyintéző
5 fő pénzügyi, munkaügyi ügyintéző
1 fő humánpolitikai és pénzügyi ügyintéző
1 fő ügykezelő

 

Feladatkörök

 4.1. A jegyző feladatai

  1. gyakorolja a feladat- és hatáskörébe tartozó hatásköröket,
  2. vezeti a közös önkormányzati hivatalt, felelős a közös önkormányzati hivatalműködéséért és gazdálkodásáért,
  3. gondoskodik a közös önkormányzati hivatal működéséhez szükséges személyi és tárgyi feltételekről,
  4. külső szervek előtt képviseli a közös önkormányzati hivatalt,
  5. tervezi, szerezi, irányítja és ellenőrzi a közös önkormányzati hivatal szakmai és gazdasági működésének valamennyi területét,
  6. a közös önkormányzati hivatal foglalkoztatottjai tekintetében gyakorolja a munkáltatói jogokat,
  7. ellátja a közös önkormányzati hivatal működését érintő jogszabályokban, önkormányzati rendeletekben és döntésekben a vezető részére előírt feladatokat,
  8. megszervezi a közös önkormányzati hivatal belső ellenőrzését,
  9. felelős a folyamatba épített előzetes és utólagos vezetői ellenőrzés működéséért,
  10. elkészíti a közös önkormányzati hivatal SZMSZ-ét, szabályzatait, egyéb rendelkezéseket,
  11. kapcsolatot tart társintézményekkel, helyi, területi és országos szakmai szervezetekkel, intézményekkel,
  12. támogatja a közös önkormányzati hivatal munkáját segítő testületek, szervezetek, közösségek tevékenységét,
  13. elvégzi, gondoskodik, elkészíti, kapcsolatot tart, nyilvántartja, szervezi a közös önkormányzati hivatal székhelye és a kirendeltségek közötti feladat- és munkamegosztást,
  14. folyamatosan értékeli a szervezeti egységek és a közös önkormányzati hivatal tevékenységét, munkáját.

 

4.2. Az aljegyző feladatai

  1. vezeti a Szigligeti Közös Önkormányzati Hivatal Nemesgulácsi Kirendeltségét,
  2. a jegyző tartós akadályoztatása és távolléte esetén ellátja a jegyzői feladatokat,
  3. ellátja a jegyző által munkakörébe utalt feladatokat
  4. kiadmányozási joga van valamennyi igazgatási ügy tekintetében.

Az aljegyző feladat- és hatásköre, valamint egyéni felelőssége mindazon területekre kiterjed, amelyet a részletes munkaköri leírása tartalmaz.

4.3. Ügyintézők

4.3.1 Költségvetési és pénzügyi ügyintézők feladat- és hatásköre

Főbb feladat- és hatáskörök:

  1. költségvetési rendelet tervezet elkészítése;
  2. költségvetés végrehajtásához kapcsolódó tájékoztatók, beszámolók, zárszámadás elkészítése;
  3. normatív költségvetési támogatások igénylése, az azokkal való elszámolás;
  4. a Magyar Államkincstár részére teljesítendő adatszolgáltatások elkészítése;
  5. a költségvetés végrehajtása, a kifizetések teljesítése;
  6. könyvelési feladatok;
  7. áfa bevallások készítése;
  8. nyilvántartások vezetése;
  9. pénzügyi szabályzatok elkészítése, karbantartása;
  10. érvényesítői, ellenjegyzői jogkörök gyakorlása;
  11. feladatkörhöz tartozó adatszolgáltatási feladatok ellátása;
  12. a Hivatalhoz rendelt önállóan működő költségvetési szervek gazdasági feladatainak ellátása;

4.3.2 Humánpolitikai és pénzügyi ügyintéző feladat- és hatásköre

  1. a Hivatal személyzeti munkájával, képzéssel, teljesítményértékeléssel kapcsolatos nyilvántartási és adminisztrációs tevékenység; az intézményvezetők személyi anyagának kezelése, nyilvántartása; szabadság nyilvántartás vezetése; közfoglalkoztatottak, megbízási jogviszonyban foglalkoztatottak munkaügyi dokumentumainak elkészítése; a munkaköri leírások kezelése és aktualizálása;
  2. a polgármesterek és az önkormányzati képviselők, valamint a köztisztviselők vagyonnyilatkozat tételi kötelezettségével kapcsolatos adminisztráció,
  3. előkészíti és közzéteszi a foglalkoztatásra irányuló pályázatokat;
  4. nem rendszeres bérek számfejtése, bérnyilvántartások vezetése;
  5. közfoglalkoztatással kapcsolatos feladatok (pályázat, szerződéskötés);
  6. az önkormányzatok és az intézmények leltározással kapcsolatos feladatai;

4.3.3 Adóügyi ügyintézők feladat- és hatásköre

Főbb feladat- és hatáskörök:

  1. a helyi adórendelet tervezetek előkészítése;
  2. az adó- és értékbizonyítvány kiállítása;
  3. adófizetési kötelezettség megállapítása, adókivetés;
  4. a kivetett adók nyilvántartásával, beszedésével, behajtásával, kezelésével, elszámolásával és az információszolgáltatással kapcsolatos feladatok;
  5. végrehajtási eljárás;
  6. értesítők kiküldése, felhívások kibocsátása;
  7. a jogszabályokban előírt nyilvántartások, kimutatások vezetése, adatszolgáltatás teljesítése;
  8. talajterhelési díjjal kapcsolatos feladatok;

4.3.4 Általános igazgatási és szociális ügyintézők feladat- és hatásköre

Főbb feladat- és hatáskörök:

  1. anyakönyvi (születés, házasságkötés, haláleset) ügyintézés, az anyakönyvi eseményekhez kapcsolódó családi ünnepségek szervezése;
  2. hagyatéki ügyek intézése;
  3. birtokvédelmi ügyek;
  4. kereskedelmi igazgatási ügyek;
  5. termőfölddel, növényvédelemmel, fakivágással kapcsolatos ügyek;
  6. állatvédelmi, állategészségügyi feladatok;
  7. vadkár ügyekben szakértő kirendelése;
  8. más közigazgatási szerv, bíróság, ügyészség, bírósági végrehajtó, közjegyző, rendőrség, pénzintézet által a Hivatalba megküldött dokumentumok hirdetményi közzététele, valamint a termőföld adásvételi és haszonbérleti szerződések kifüggesztése, záradékolása, illetve azok továbbítása;
  9. személyi-, lakcím- és népesség-nyilvántartással kapcsolatos nyilvántartások vezetése, adatszolgáltatás teljesítése;
  10. önkormányzati segélyezési ügyek döntésre előkészítése;
  11. tankötelesek nyilvántartásával, a tankötelezettség teljesítésével kapcsolatos feladatok;
  12. polgári védelmi, katasztrófavédelmi és tűzvédelmi feladatok ellátása;
  13. Bursa Hungarica Felsőoktatási Önkormányzati Ösztöndíj pályázatok döntésre előkészítése, nyilvántartási, adatszolgáltatási feladatok;
  14. képviselő-testületi ülések előkészítésében való részvétel;
  15. egyes ügykezelő feladat- és hatáskörébe tartozó feladatok ellátása;

4.3.5 Műszaki ügyintézők feladat- és hatásköre

Főbb feladat- és hatáskörök:

  1. közreműködés az önkormányzati beruházások, felújítások, karbantartási munkák előkészítésében, lebonyolításában, ellenőrzésében;
  2. településfejlesztési kérdésekben együttműködik a tervezővel;
  3. energiaellátással kapcsolatos önkormányzati feladatok ellátása;
  4. területfejlesztéssel kapcsolatos feladatok ellátása;
  5. közútkezelői feladatokhoz kapcsolódó hatósági feladatok ellátása;
  6. ellátja a jegyző hatáskörébe utalt építéshatósági feladatokat.

4.3.6 Ügykezelők feladat- és hatásköre

Főbb feladat- és hatáskörök:

  1. a testületi ülések előkészítése; testületi ülés jegyzőkönyvének elkészítése, tárolása, a képviselő-testületi döntések nyilvántartása;
  2. testületi határozat közlése az érintettekkel;
  3. nemzeti jogtár felületen az önkormányzati rendeletek közzétételével és a törvényességi felügyelettel összefüggő írásbeli kapcsolattartás;
  4. iktatási, irattározási és iratselejtezési feladatok;
  5. a polgármesterek és a jegyző, aljegyző hivatali levelezésével kapcsolatos ügyviteli, gépelési feladatok;
  6. a Hivatal és az önkormányzatok kimenő leveleinek postázása, telefonközpont kezelése
  7. ügyfelek fogadása, tájékoztatása;

A Hivatalban foglalkoztatottak feladatait a munkaköri leírások tartalmazzák.

 

 

Találatok: 191
DMC Firewall is a Joomla Security extension!